اخبار

هفت روش برتر برای بهبود جذب مشتریان بانکی

سارا روشنی

کارشناس واحد پشتیبانی مشتریان داتین

شناخت و درک این هفت روش برتر به موسسه مالی شما در طراحی اپلیکیشن‌های دیجیتال کمک شایانی می‌کند و فروش دیجیتال شما را افزایش می‌دهد. بسیاری از بانک‌ها امکان استفاده آنلاین از محصولات‌شان را برای مشتریان فراهم کرده‌اند، هرچند که تجربه دیجیتال همیشه موثر نیست؛ به طور مثال کافی است که برای افتتاح حساب آنلاین اقدام کنید تا درگیر پیچیدگی روند آن شوید.

نتایج پژوهش‌های شرکت تمنوس در زمینه بانکداری دیجیتال به قرار زیر است:

  • رها شدن ۸۹% از برنامه‌های حساب جاری
  • ۹۳% انصراف از برنامه‌های کارت اعتباری
  • ۸۵% انصراف از برنامه‌های وام

تمنوس بهترین تجربه‌های خود را در این زمینه که بر اساس همکاری با سه هزار موسسه مالی بزرگ و کوچک از سراسر جهان گردآوری شده، به اشتراک گذاشته است و بر این باور است که این مسیر چندان هم پیچیده و دشوار نیست. شناخت و درک این هفت روش برتر به موسسه مالی شما در طراحی اپلیکیشن‌های دیجیتال کمک شایانی می‌کند و با سهولت بخشیدن به تجربه مشتری، فروش دیجیتال شما را افزایش می‌دهد.

۱. مشتری را وارد طراحی خود کنید

حداقل اطلاعات مورد نیاز خود را رد و بدل کنید و به خاطر داشته باشید که مشتری از یک صفحه لمسی کوچک برای وارد کردن اطلاعات به همراه تعداد زیادی داده‌های گیج‌کننده استفاده می‌کند. این تجربه را شخصی‌سازی کنید و پیشنهادهایی ایجاد کنید که نه تنها با مشتری همزادپنداری کرده باشید بلکه کاملاً نشان دهید که آنها رو به خوبی درک کرده‌اید.

۲. فیلدهای از پیش پر شده و خدمات اعتبارسنجی را قوی‌تر کنید

به دنبال راه‌هایی باشید که با صرفه‌جویی در زمان و انرژی مشتری، تجربه کاربری او را بهبود ببخشید‌. برای یک مشتری که از تلفن همراه خود استفاده می‌کند تا جایی که امکان دارد، به کمک استفاده از سرویسی بر مبنای API برای انطباق داده‌ها، فیلدهای لازم را از طریق سیستم‌های داخلی به‌صورت پیش فرض وارد کنید. برای جلوگیری از بروز خطا هنگام وارد کردن داده از API ها برای اتصال به سرویس‌های بیرونی جستجو و جمع‌آوری آدرس استفاده کنید و هرگز برای داشتن اطلاعات مشابه، دو بار سوال نپرسید؛ به‌ویژه اگر مشتری برای بانک «جدید» نباشد.

۳. مسیر جدیدی بسازید و پرورش دهید

وقتی شخصی از ادامه کار با اپلیکیشن محصولات بانکی انصراف می‌دهد به این معنی نیست که به استفاده از آن اپلیکیشن علاقه‌مند نیست؛ زندگی همچنان ادامه دارد. بنابراین مسیر جدیدی را که از دل نواقصی که کاربر را پس زده ایجاد کنید.

۴. فیلدها را کمتر کنید و دلیل انتخاب هر فیلد را معین کنید

فیلدهای غیر ضروری را کم کنید. از خودتان بپرسید که آیا این فیلد واقعا لازم است؟ به طور مثال ورود و تایید ایمیل برای افرادی که با موبایل وارد می‌شوند ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اطلاعات کاملاً ضروری را مشخص کنید و از شر بقیه خلاص شوید.

۵. برای بهبود مستمر از داده‌ها استفاده کنید

برای شناسایی نقاط حساس مشتریان کلیدی از تجزیه و تحلیل رفتاری استفاده کنید. مشخص کنید که فعالیت‌های آن‌ها در کجا متوقف شده، خطاها کجا اتفاق افتاده یا از ادامه روند جلوگیری شده است. سپس، به سرعت این روند را دوباره انجام دهید، تغییرات کوچک و افزایشی ایجاد و میزان پیشرفت را با گذشت زمان اندازه‌گیری کنید.

۶. سوالات سخت را در انتها بپرسید

سوالات سخت را در انتها  بپرسید

۷. به دنبال برقراری یک مکالمه باشید نه یک بازجویی

از لحن محاوره‌ای به جای لحن رسمی بانکی یا سایر لحن‌هایی که باعث سردرگمی مشتری می‌شوند، بهره بگیرید تا بتوانید ارتباط بهتری برقرار کنید. این کار باعث می شود مشتریان به شما مانند یک عضو در زندگی مالی خود، اعتماد کنند. این راه‌حل‌ها نتایج واقعی در افزایش نرخ جذب مشتری برای شما به ارمغان می‌آورند. به یاد داشته باشید که این اولین تاثیرگذاری شما بر مشتری است، پس آن را به نحو احسنت انجام دهید.


منبع:Adams, L. (April 7, 2020). Top 7 Ways to Improve Banking Customer Acquisition.

https://www.temenos.com/