مهارت‌های نرم، برگ برنده یک مدیر محصول است
EN
EN
افراد یک سازمان در کار روزمره، برند کارفرمایی را درک می‌کنند

افراد یک سازمان در کار روزمره، برند کارفرمایی را درک می‌کنند

«اصل برند کارفرمایی را افرادی تجربه می‌کنند و شرح و بسط می‌دهند که در حال کار در سازمان هستند. آنچه آنها تجربه می‌کنند چیزی نیست که واحد سرمایه انسانی یا برندینگ برای آنها می‌سازد، در واقع برند کارفرمایی آن موضوعی است که در کار روزمره به آن می‌پردازند.»
حامد حسینی‌نژاد، مشاور مدیرعامل داتین در حوزه سرمایه‌های انسانی، صحبت‌های خود در دومین رویداد برند کارفرمایی را با این جملات شروع کرد. حسینی‌نژاد در پنل «آدم‌ها و سازمان‌ها: جان‌بخشی به برند و فرهنگ کسب‌وکار» به سوال‌هایی درباره شیوه نگاه داتین به مسیر جذب، نگهداشت و خروج سرمایه‌های انسانی پاسخ داد.

جریان داتین را دنبال کنید

برای این که بدانیم ماهیت دواپس چیست و تیم دواپس چه وظیفه ای بر عهده دارد، شاید بهتر باشد شرایط قبل از شکل‌گیری دواپس را بررسی کنیم. در سال ۱۹۹۷ شخصی به‌نام Winston W مدل آبشاری را تحت عنوان Waterfall mode ارائه کرد. این مدل بنا داشت شرایط تولید و توسعه نرم‌افزار را مشخص کند.
توسعه‌گرایی در داتین به روایت روح‌الله محمدخانی، مدیر امور امنیت و تداوم کسب‌وکار داتین
«فرض کنید پشت فرمان خودرویی نشسته‌اید که می‌تواند با سرعت بسیار زیاد حرکت کند. شما وسوسه می‌شوید بالاترین سرعت آن را تجربه کنید اما همزمان یادتان می‌آید هفته گذشته، چند تصادف مرگبار به‌دلیل عملکرد ناقص ترمز همین خودرو اتفاق افتاده و سر‌و‌صدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرده است. آیا شما این خطر را به جان می‌خرید که پایتان را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید؟ تردیدی ندارم پاسخ‌تان منفی است اما اگر ترمز درست کار می‌کرد، چطور؟»
توسعه‌گرایی در داتین به‌روایت لیلا پاکروان‌نژاد، مدیر بانکداری دیجیتال داتین
در کتاب‌های اقتصادی و محافل دانشگاهی می‌گویند توسعه یک فرایند است که از شاخص‌هایی مثل هدفمندی، تخصص‌گرایی، پیوستگی و... تشکیل شده اما من تصور می‌کنم آنچه بیش از همه باعث تداوم توسعه می‌شود و دایره اثرگذاری‌اش را فراتر از مرزهای یک سازمان پیش می‌برد، توانمندی در پیش‌بینی نیازهای آینده و تلاش برای پاسخ به آنهاست.