توسعه فناوریهای نوین در دو دهه گذشته باعث تغییر سبک زندگی ایرانیها و افزایش تمایل آنها به استفاده از خدمات غیرحضوری و سلفسرویس شده است. شرکتهای بیمه نیز با درک این نیازمندی، توسعه زیرساختهای برخط و راهکارهای عرضه آنلاین محصولات خود را سرعت بخشیدهاند.
پورتال بیمهگذاران و بیمهشدگان ریتون بهعنوان شرکت زیرمجموعه داتین، با بهرهمندی از ابزارهای کارآمد مانند یک شعبه مجازی به کمک شرکتهای بیمه میآید و خدمات سلفسرویس در اختیار مشتریان بالقوه، بیمهگذاران و بیمهشدگان آنها قرار میدهد.