مدیریت ارتباط با مشتری اغلب تحت عناوین نرمافزارCRM، سیستمCRM و یاCRM معرفی میشود و راه حل ترکیبی کسبوکار در افزایش فروش و اثربخشی بهرهوری است. در واقع میتوان مجموعهای قوی از پلت فرمها، ابزارها و اپلیکیشنها که با بهینهسازی هوش تجاری، دیدگاه اجتماعی، مدیریت کمپینها و سایر موارد مرتبط با ارتباطات مشتری تصور کرد.
نرمافزار CRM داتین یکی از ردههای نرمافزارهای سازمانی است که مجموعهای از اپلیکیشنها و نرمافزارهای طراحی شده را به منظور مدیریت کسبوکار اطلاعات مشتری و تعاملات مشتری، فروش خودکار، حمایت مشتری و بازاریابی، مدیریت پرسنل، فروشندگان و ارتباطات با شرکا را شامل میشود.
ارزش هر کسبوکاری به افراد و ارتباطات موجود در آن کسبوکار وابسته است که این موفقیت نیز میتواند منجر به پیچیدگی در کلیه تعاملات سازمان شود. مدیریت ارتباط با مشتری، بهرهمندی از سیستمی است که فرایندها را تسهیل میکند و منجر به ایجاد مشتریان بیشتر و همچنین نیاز بیشتر به پرسنل سازمانی میشود.