بانکداری همراه به مشتریان امکان میدهد که سطح گستردهای از نقل و انتقالات وجوه و اطلاعات رابه شیوه الکترونیکی و از طریق تلفن همراه انجام دهند. امروزه بانکها با گسترش دامنه فعالیتهای اینترنتی به امکاناتی چون مبادلات چک، پرداخت حساب، نقل و انتقال وجوه، ارسال گزارشها یا اسناد مورد نیاز مشتریان و تراز حسابهای مشتریان، به صورت الکترونیکی و لحظهای، فارغ از مکان و زمان دست یافتهاند.
با توجه به فراگیرشدن تلفن همراه میان تمامی افراد جامعه و گسترش آن میان سنین مختلف، ارائه خدمات بانکی بر بستر تلفن همراه نیز اهمیت ویژهای پیدا کرده است. سامانه همراهبانک شرکت داتین به این شکل طراحی شده که مشتری بانک امکان انجام اکثر اموری که در شعبه بانک به آنها دسترسی دارد، داشته باشد و نیاز به مراجعه حضوری به شعبه یا استفاده از سایر کانالهای ارتباطی به حداقل برسد.